Afgelopen donderdag was het dan zover, de acht startup-finalisten mochten hun ideeën pitchen aan een volle zaal investeerders in de Lichtfabriek te Haarlem.
Van de acht finalisten gingen er drie naar huis met een geldprijs. De drie winnaars werden gekozen door de juryleden, waaronder mr. Alphons Geerlings directeur van CC Proof en de Merkplaats.
Op nummer 1 eindigde Marjolein Oomen met Double Dutch Design: the customized lingerie brand voor cup D+. Twee dragons besloten in Double Dutch Design te investeren, dit leverde maar liefst € 55.000 op. Daarbovenop ging Marjolein naar huis met maar liefst € 25.000,- aan prijzengeld.
“Marjolein zou wel eens de nieuwe Marlies Dekkers kunnen zijn, maar dan zonder faillissement”, aldus Jort Kelder, de presentator van de avond.
Op nummer 2 eindigde Robert Mulder van CRE group met ‘Een innovatieve off-the-shelf-plug-in hybryde aandrijfsysteem voor stads- en streekbussen’. Vanuit het publiek werd een bod van € 200.000,- gedaan op een aandeel van 25%. Daarbovenop ging Robert naar huis met € 15.000,- voor het behalen van de 2e plek.
De 3e plek was voor pitcher Oscar de Bos met UseClark. UseClark is een ‘Usefast reading and remember app’. Hiermee ging Oscar met een bedrag van € 7.500,- naar huis.
Naast het prijzengeld kon per SMS geïnvesteerd worden in alle acht de kandidaten, zowel vanuit het publiek als vanuit huis: de pitchers konden ook vanachter de computer gehoord worden d.m.v. de livestream verbinding. Naast het prijzengeld is er dus zeker meer geld uitgedeeld, ook onder de vijf niet-finalisten.
We zijn nu al aan het denken over de volgende HAARLEMVALLEY®.
Klik op de hyperlink om het evenement terug te kijken: https://www.youtube.com/watch?v=cqe0QT2-8xM